crossminton.ro title title title

Regulile jocului

 

 

Jocul

Jocul se termină când unul dintre jucători atinge 16 puncte. Dacă scorul este legat la 15 puncte sau mai mare, jocul continuă până când unul dintre jucători are un avantaj de două puncte.  Jocul constă din 3 câştiguri (cel mai bun este din 5).

 


 

Serva

Jucătorii decid cine începe, cu tragere la sorţi. Serviciul alternează după fiecare trei. Fiecare servire se numără. Dacă scorul este 15:15, serviciul se alternează după fiecare punct. Servirea trebuie efectuată de la zona de servire. Laşi Speeder-ul să cadă de la nivelul şoldului şi loveşti în timp ce cade. Partea care pierde, serveşte la următorul joc.

 


 

Punctajul

Fiecare lovitură contează, în afară de cazul când trebuie repetată. Punctele  sunt acordate în următoarele situaţii:

  • servire greşită.
  • contactul Speeder-ului cu pământul (terenul).
  • Speeder-ul  se debarchează pe terenul de joc (sau pe unul dintre linii) şi nu se poate fi returnat.
  • Speeder-ul se aterizează  în afara terenului de joc.
  • Speeder-ul este lovit de două ori de acelaşi jucător.
  • Contactul fizic cu Speeder-ul.
  • Dacă jucătorul retoarnă un „out”  Speeder, se acceptă, şi jocul continuă.

 


 

Schimbarea părţilor

Jucătorii schimb părțile după fiecare meci, ca să aibă aceleași aceleași condiții de joc (vânt și luminozitate). După e cazul să fie jucat și al cincilea meci, jucătorii își vor schimba locul după fiecare 6 puncte.

 


 

Dublarea

Meciul dublat ( grupul A, grupul B) este jucat cum este descris mai jos:

Cele două grupuri duble stau pe un singur teren. Fiecare dintre grupurile duble constă dintr-un atacant şi un fundaş. Pentru fundaş nu este permis să aşeze piciorul lui din spate în fruntele piciorului din spate a partenerului de joacă în momentul lovirii. Această acţiune contează ca lovitură neregulamentară (foul), şi cauzează  pierdere de puncte. Poziţionarea  de frunte şi de spate a jucătorilor se schimbă cu schimbarea serviciilor, asta însemnând că jucătorul care serveşte, este în poziţia de spate.(verifică regulile de servire prezentate de mai sus). Numărarea şi schimbul sunt egale cu regulile de Partida Individuală.

 

Servirea dublă

Tragerea la sorţ decide care dintre jucători serveşte primul. Jucătorul are 3 serviri în şir. Jucătorul fundaş este care serveşte pentru prima dată. Celălat jucător este jucătorul atacant. Serviciile sunt de comutare de la Jucătorul A1 către Jucătorul B1, şi de la Jucătorul A2 către Jucătorul B2. După ce toate patru jucători de meci dublu au făcut serviciile lor, primul jucător începe din nou. În următorul set , prima servire este făcut de grupul care a pierdut ultimul set.

Regulile oficiale ale Organizaţia Internaţională de Crossminton (ICO) pot fi găsite aici.
Dacă eşti interesat în a deveni un arbitru pentru Crossminton (ICO), te rog să dai click aici.